Blogger gezocht!

Blogger gezocht!

Ben jij de marketingverantwoordelijke voor een gezinsvriendelijke vakantiebestemming of reisaanbieder? Heb je wel eens een blogger of een vlogger gezocht?Je kunt natuurlijk een oproepje plaatsen op Facebook, maar dan krijg je honderden reacties waarvan de meesten totaal niet passen. Er zijn duizenden Nederlandse bloggers, maar die hebben niet hetzelfde niveau op het gebied van professionaliteit of influence.

Blogger gezocht!

Dat terwijl een samenwerking met de juiste bloggers je een aanzienlijke ROI zal opleveren voor jouw bedrijf. Een goede samenwerking betekent niet per definitie een samenwerking met bekende bloggers, maar wel met de social influencers die jouw doelgroep aanspreken.

Wil je een reisproduct onder de aandacht brengen? Ben je zoekende naar nieuwe manieren om actieve gezinnen te bereiken? Wil je met bloggers werken en zie je door de bomen het bos niet meer? Dan ben je bij familytravelbloggers.nl aan het goede adres.

Kwaliteitskeurmerk Familytravelbloggers

Familytravelbloggers is een initiatief vanuit de branche. Ook wij vinden het belangrijk dat samenwerkingen tussen bloggers en bedrijven succesvol verlopen. Daarom hebben we een kwaliteitskeurmerk in het leven geroepen.

Dit keurmerk is ingedeeld in 4 categorieën

  • Familytravelblog, een blog met het onderwerp vakanties/ reizen met kinderen. Je kunt ervanuit gaan dat de lezers ouders zijn. Deze blogs worden ook vaak gebruikt als naslagwerk in zowel de inspiratiefase, de beslissingsfase en op reis.
  • Reisblog dat met enige regelmaat over kinderen schrijft. Een algemeen reisblog, met een gemixt publiek. De blogger is zelf ouder en schrijft regelmatig over gezinsvriendelijke attracties.
  • Mamablog, mamablog met een speciale sectie over reizen en vakanties en minimaal 10% content hierover. Deze blogs zitten vaak in de inspiratiefase.
  • Overige platformen, bijvoorbeeld vergelijkingssites

Wat houdt het keurmerk in?

Het Familytravelbloggers keurmerk wordt verstrekt door branchegenoten. Een aantal punten waar we naar kijken:

  • De blogger is minimaal 1 jaar actief.
  • De teksten van de blogger zijn kwalitatief goed.
  • De blogger maakt gebruik van eigen foto’s voor vakanties en uitjes en deze ontstijgen het hobbyniveau.
  • De blogger investeert in kennis en opleiding.
  • De blogger moet kwaliteit kunnen garanderen. Wanneer er meer mensen voor het blog schrijven moet dit een vast team zijn en de blogger moet aan kunnen tonen deze mensen te kennen en ook in deze mensen te investeren.
  • De blogger heeft echte engagement. We sluiten bloggers uit waarbij het grootste deel van de interactie op social media en de website bestaat uit andere bloggers, doordat ze actief samenwerken met andere bloggers om likes en reacties te genereren.
  • De blogger heeft over het algemeen positieve feedback vanuit samenwerkingspartners. De blogger wordt ervaren als prettig om mee te werken en betrouwbaar.
  • Bezoekersaantallen worden geverifieerd in Google Analytics over een periode van ten minste 6 maanden. Dit doen we omdat niet elk blog zijn piek in dezelfde periode heeft.

Alleen het hebben van het Familytravelbloggers kwaliteitskeurmerk is geen garantie dat dit de beste blogger is voor jouw bedrijf. Dat kan alleen wanneer er tijdens een samenwerking goed gekeken wordt naar een match tussen de bestemming of het product met de blogger. Het ene gezin gaat nooit kamperen en het andere doet niet anders. De één reist de hele wereld over en de andere blogt alleen over een bepaalde regio. Spreek van te voren ook duidelijk verwachtingen uit naar elkaar, om tot de juiste samenwerking te komen. Denk er van te voren over na of je promotie zoekt via de kanalen van de blogger en of je ook content wil laten maken voor je eigen website en social kanalen. Heb je budget voor een betaalde campagne dan is er meer mogelijk dan wanneer je uitsluitend op basis van een barterdeal kunt samenwerken. Maakt het je wat uit of je samenwerkt met een fulltime blogger die hiervan zijn of haar beroep heeft gemaakt of kan een professionele hobbyist ook voldoen aan je wensen? Sommige bloggers zijn specialist in een enkel social media kanaal zoals Instagram of excelleren in video, waar anderen generieke content aanbieden.

Het is een win-win situatie als bestemming en blogger echt bij elkaar passen. Daarmee kan de blogger vanuit oprecht enthousiasme ervaringen delen met een lezerspubliek dat juist voor die verhalen dat ene blog leest en vervolgens de vakantiekeuze laat beïnvloeden.

Hét voordeel van het Familytravelbloggers keurmerk is dat je gegarandeerd zaken doet met iemand die weet waar hij of zij het over heeft en met iemand die regelmatig contact heeft met bestemmingen en doelgroep.

Je kunt de betreffende blogger rechtstreeks benaderen. Voor grotere campagnes met meerdere blogs adviseren we je contact op te nemen met blogs4travel.